רמה 3 – שבוע 6

וריאציה 1a: Triple Tap

הסרטון של טריפל טאפ נעלם משום מה מהפלייליסט.

פתיח על שיינס – עבודת רגליים שמטרתה פיתוי בן/בת הזוג בסלסה.

המטרה הנוספת, החשובה לא פחות היא אימון על עבודת רגליים (וקצת עבודת גוף), ובכך הרקדן מסגל לעצמו שליטה אבסולוטית ברגליים ויכול להשתפר מהר יותר בקצב לימוד הסלסה.

רצוי ללמד שיינס את כולם ביחד לפי צעדי בנים. יש להסביר לבנות שהתרגיל הוא אותו דבר, רק שמתחילים בשלשה אחרת.

בתרגול הקבוצה – לתרגל את כולם בצעדי הבנים!!! כקבוצה אחת ולא בנים מול בנות!

הסבר על tap – כרית כף הרגל נוגעת בריצפה ללא העברת משקל.

במסגרת הלימוד – התרגיל מתחיל ב5!

שלשה ראשונה שלשת בסיס.
התרגיל מתחיל בשלשה 2 של שמינייה 1.
שמינייה 1: שלשת בסיס וטאפים עם רגל ימין.
שמינייה 2: טאפים עם שמאל בשלשה 1, טאפים עם ימין בשלשה שנייה.

אחרי התרגיל חוזרים לצעד בסיס  גבר, שמאל קדימה.

בתרגיל זה עושים 3 taps , כשהtap הראשון נעשה בקרוס ובשלישי מעבירים משקל לרגל המתאימה.

כל שלשה עושים 3 taps ועושים את זה כאמור 3 פעמים.

ניתן ללמד גם עבודת ידיים, כשהידיים קרובות לגוף ונעות לכיוון נגדי (בונוס, אם הצליחו ללמוד היטב את הצעדים).

משפטי תרגול (איך אני מפנק אתכם): tap tap משקל, כשבטאפים האחרונים אפשר לומר כבר " צעד בסיס שני" (כדי להזכיר להם שהם מסיימים את הטאפים וחוזרים לבסיס).

ניתן גם לומר: "קרוס tap משקל".

 

וריאציה 1b:  Suzi Que
http://www.youtube.com/watch?v=ZHqtuibcFVQ&list=PL2EEB94D579D7FF7B&index=3&feature=plpp_video

אם לשם התרגיל הקודם הייתה משמעות מובנת, לזה לא ממש. זה קשור לזמרת עבר, אם זה מעניין מישהו.

במסגרת הלימוד – התרגיל מתחיל ב1!

שלשה 1: ב1 שמאל בקרוס, ב2 רגל ימין נגררת מאחור אך לא עוברת את רגל שמאל וב3 רגל שמאל מבצעת תנועה נוספת.

שלשה 2:  תמונת ראי, בדיוק אותו הדבר עם ימין בקרוס ב5…

גודל התנועה תלוי בעיקר ברגל האחורית, ככל שתבצע צעד גדול יותר התנועה תהיה גדולה יותר.

כל אחד צריך להתאים מול המראה את הגודל הנראה לו מתאים יותר (בנות בד"כ מבצעות צעדים קטנים וסולידיים יותר, הבנים תרנגולים…).

ניתן להוסיף תנועות ידיים לכיוון מנוגד.

כתפיים – בנות תנועה מעגלית אחורה. בנים – מכה קדימה.

 

תרגיל 2 – סיבוב לחץ/כוח

http://www.youtube.com/watch?v=8JQU40q4wbc&list=PL2EEB94D579D7FF7B&index=1&feature=plpp_video

תרגיל שבד"כ מבוצע אחרי CBL  רגיל. נוח להובלה כך כי הוא זורם יותר.

שלשה 1 –

בחורה – שלשה של la copa כשיש לוודא שהיא לא נשענת יותר מידי על ימין ב34, כי היא צריכה לנוע קדימה ב5.

גבר – ב1 נע בשמאל באלכסון (ימינה) 2 מעביר משקל לימין ומבצע את התפנית וב3 שמאל נעה בקרוס אחורה והגבר נעמד ב90 מעלות לבחורה כשרגל ימין מעט מפריעה לה.

שלשה 2 –

בחורה – סיומת של  -CBL קדימה קדימה ושמאל לאחור ב7. כשהתפנית היא על ה7.

גבר – מפנה ב5 את רגל ימין מדרך הבחורה וב67 נע אל הבחורה.

 

דגשים:
1. ימין רגל ציר של הגבר.

  1. בחורה לא נשענת יותר מידי על ימין ב43- זה אמנם עניין של סטייל אבל פוגם בזרימה.
  2. העברת משקלים נכונה של הגבר בייחוד בשלשה הראשונה – זה המוקש של התרגיל.

תרגיל זה הוא אחד היחידים שבשלשה הראשונה שלו צריך ללמד צעד צעד את הבנים.

מכיוון שבשלשה 1 הצעד של הבנות קל אפשר לנקוט ב2 גישות:

  1. ללמד את הבנים בלבד ולתרגל פעם אחת ולראות איך הזרימה של הבנות בריקוד, ואז לימוד הבנות.
  2. אחרי שנותנים לבנות להרגיש את הצעדים ואת התנועה אפשר ללמד אותן את הצעדים עצמם- כצעדי la copa – ימין לאחור, שמאל קדימה ורגל ציר ומסיימים על ימין לאחור ב3.

 

תרגיל 3 – CBL + חלון ולה קופה

http://www.youtube.com/watch?v=vjtsEQOBLlE&feature=autoplay&list=PL2EEB94D579D7FF7B&playnext=7

שמינייה 1: CBL + חלון.
צעדי גבר הם כמו צעד CBL  רגיל.
בשלשה 1 יד ימין של הגבר פתחה חלון. בחורה מבצעת צעד בסיס.
בשלשה 2 צעדי הבחורה הם: קדימה קדימה ותפנית טבעית קורית ב7.
שמינייה 2: לה קופה.
שלשה 1: OB  (אופן ברייק) ויד ימין של הגבר עוברת לשכמת הבחורה. ב3 יד ימין דוחפת שכמה ויד שמאל מותחת את יד הבחורה.
צעדי בחורה: אחורה ב1, קדימה ורגל ציר שמאל ב2, משקל ב3 על ימין לאחור.
שלשה 2: זהה לCBL וסיבוב. גבר רודף אחרי הבחורה. בחורה מבצעת סיבוב עם צעדים קטנים קדימה. מסיימת סיבוב ב1 הבא.

דגשים:

בחורה:

  1. הולכת בעקבות ההובלה ולא מנחשת (בייחוד בשמינייה 1 – בחלון). לכן הסיבוב קורה בצורה טבעית.
  2. מבט הבחורה קדימה בשמינייה 1.
  3. תפנית הבחורה בחלון היא ב7.
  4. בסוף התרגיל הבחורה נשענת על רגל ימין (81) וכך שומרת על יציבות אחרי הסיבוב.

גבר:

  1. יד ימין מסמנת את החלון. יד שמאל מובילה את הבחורה קדימה ב567.
  2. בLa Copa – יד ימין של הגבר עוברת לשכם הבחורה ודוחפת אותה קדימה כבר ב3. יד שמאל נמתחת ב3 ובאמצעות 2 הידיים הבחורה מבינה שהיא צריכה לנוע קדימה ב5.